|
Sv: Denne gangen SKAL jeg klare det- Emblas kamp mot kiloene
Hei og velkommen. Godt skrevet innlegg og start av ditt nye liv!
Dette kunne det vært meg som skrev i slutten av mai i fjor. Ser du har samme mål som jeg hadde, eller jeg hadde 24 kg som mål, det klarte jeg og nå skal jeg prøve å få av meg ytteligere 3 kilo til, klarer jeg det ikke er det helt greit. 24 kg er jo mye Jeg kunne heller aldri finne meg noe fint i vanlige butikker, de få gangene jeg fant noe str. 46, var det en liiiiten modell.
Har som deg hatt dårlig selvbilde hele livet, alltid følt at alle andre både ser bedre ut og er bedre enn meg. Har tidligere hatt anorexia, aldri hatt så dårlig selvbilde som i den perioden.
Etterhvert som årene har gått har jeg jo lært meg å sette pris på sider ved meg selv som jeg ser på som gode og viktige. Bla vet jeg at jeg er en god mor og en god kone og kjæreste. Men utseendemessig har jeg slitt BIGTIME. Nå, når jeg endelig er slank er selvbildet løftet godt opp, jeg vet jeg ser bra ut og føler meg både pen og sexy til tider, så at dette med at vekta hjelper på selvbildet er jeg overbesvist om. Jeg var så lei av hele den gamle meg da jeg nærmet meg målet i høst og bestemte meg for å endre image litt nå som jeg hadde krympet over 1/4. Så jeg klippet meg, kort i en fjong og moderne frisyre og farget håret. Jeg hadde LANGT hår og klippet meg HELT kort. Og nye meg trives virkelig godt med det. Jeg tror det aller meste sitter i hodet, psyken har så utolig mye å si. Jeg har endret tankegangen fullstendig. Det lille, viktigste grepet jeg har gjort er å ikke tenke på alt jeg IKKE kan spise, men fokusere på alt det gode jeg faktisk KAN spise! Klarer man det er mye gjort.
Jeg tror du kommer til å lykkes, for du virker veeeldig bestemt og våken på hvor problemet sitter. Ønsker deg all lykke på veien og velkommen hit til forumet. Uten dette hadde jeg aldri i verden klart å nå målet mitt!