Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-08, 17:27   #11
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Ang. karbohydrater ...

Jeg har funnet en kjempegod oppskrift i en av disse lavkarbobøkene. Den bruker jeg ofte når jeg skal lage med noe kjapt - og når jeg før i tiden bare skulle ha en brødskive:

Lapper:
- 3 eggeplommer stavmixes sammen med et halvt beger cottage cheese
- 3 eggehviter stivpiskes
* Rør lett sammen
- Rør i en god neve revet ost av fritt valg (helst hvitost, da )
* Krydre blandingen etter egen smak med f.eks. salt, pepper, cayenne, grønne krydder osv.

Legges på stekeplaten med skje (husk bakepapir) Stekes i ca. 20 minutter på 200 C, eller til de blir gylne.

Dette er yummi! Ta på godt med meierismør og noe godt pålegg.

Godt vann:
- Fun Light
- Ta deg en Cola Light/Cola Zero en gang iblandt (lørdagskos?)
- Vann med sitron/lime (kjedelig det også... jeg vet.)

Lørdagsgodt:
- Bacongull med rømmedip (har enda ikke blitt lei det)
Bland i litt tandori/masala krydder i rømmen så har du en perfekt dip som smaker bedre en de fæle ferdigposene du får kjøpt ved potetgullhylla. Tandorikrydderet finnes i de aller fleste butikker der salt og pepper står.

Havregrøt/Cornflakes:
Spis det gjerne - men da går du ikke ned i vekt.
Rømmegrøt eller smørgrøt lages på 5 minutter.

Rømmegrøt:

- Et beger med rømme
- et halvt glass med en blanding av fløte og vann (3 dele fløte og en del vann)
* La det koke litt.
- Tilsett Johannesbrødkjernemel som tykningsmiddel - ikke bruk maisenna eller potetmel, og for all det ikke hvetemel. Mengden aner jeg ikke, det blir forskjellig hver gang... Jeg blander det ut med vann først og da må jeg være superrask så det ikke stivner i glasset. Tips om JHBKM mottas med takk
- Litt salt

Etter et par, tre minutter er den ferdig. Husk en solid klatt med meierismør, Splenda, Kanel og rød Fun Light!

Åh, nå ble jeg sulten....

Omelett:
3 egg piskes sammen med en svett fløte. Krydre og stek. Omelett er en multirett, den kan blandes så mye godt!

Det ble mye, men jeg anbefaler deg å surfe på oppskriftene her innn. Det kryr av skikkelig gode lavkarbomåltider - og inspirasjon til å lage de!

Sist redigert av Veggpryd : 22-01-08 kl 17:45. Årsak: La til noen kjappe matretter
Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat