Nå må jeg innrømme at jeg nesten bare skumleste denne tråden, men jeg ville bare gi min lille kommentar angående vanlig allmennpraktiserende leger og deres jobb.
Jobben deres går i stor grad ut på behandling av symptomer etter dem har oppstått. Behandling av sykdom etter man har blitt syk. Min erfaring er at leger muligens har litt for liten informasjon og vilje til å bearbeide pasientene sine før man får symptonene. Det er derfor det er så fint at vi har www.lavkarbo.no!
Man er først og fremst ansvarlig for sitt eget liv og helse og ender man opp hos legen har det allerede gått galt for seg og man har vært uansvarlig med sin egen kropp (satt på spissen, det finnes selvsagt mange sykdommer og situasjoner som er helt utenfor normal handlekraft).
Å beholde en sunn og frisk fysisk og psykologisk situasjon er noe alle ønsker men altfor få vet hvordan eller har viljekraft til å gjennomføre, det er derfor vi stadig ser økende bruk av medikamenter og andre samfunnsproblemer som fedme og misbruk av koffein/nikotin.
Stå på dere, så får vi oppleve en fantastisk fremtid i sammen!
Mvh,
Sondre
|