Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-05, 22:07   #4
smosje
Seniormedlem

smosje sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 45
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Vel, jeg kan vel ikke si meg helt enig i den teorien desverre....

I forhold til de tilfellene jeg kan relatere meg til stemmer det med sukker som barn ikke i det hele tatt...

Men på den annen side er det en kjennsgjerning at avvenning fra så vel røyking som alkohol og narkotika fører til et enormt sukkerbehov. Jo sterkere stoffer, jo større sukkersug.
Med heroin f.eks - er det nærmest livsviktig å få i seg sukker i avhengighet, derfor er coca cola en heroinmisbrukers beste venn. Det er uhyre viktig å ha sukker tilgjengelig for misbrukere av dette stoffet - gjerne i ren form. Det spises sukkerbiter til den store gullmedalje, og det er faktisk viktig at de får det.
På andre sterke stoffer kommer søtsuget når stoffene begynner å forlate kroppen, som 'dagen derpå' for en partydoper. Dette henger sammen med hva narkotika gjør med stoffene i blodet og i kroppen generelt - det blir faktisk sukkermangel. Jeg tør ikke gå inn på detaljer, da jeg hverken er lege eller kjemiker.
Med alkohol er tendensen den samme, dog i svakere grad.
med røyking er det først og fremst 'noe å putte i munnen'-syndromet, samtidig som det er et sug etter stimuli, noe sukker jo forårsaker i blodet.

Derfor er jeg absolutt ikke enig i hennes teori.
Mener hun forresten at jeg har begynt å røyke fordi jeg fikk for mye sukker som barn? Det kan jeg i så fall herved helt klart avkrefte.