Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-05, 11:36   #6
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Jadda

Jeg mener at den greia med fruktose blir å gå litt rundt problemet. Bare fordi fruktose ikke gir blodsukkerstigning (les: glukose i blodet) så betyr det ikke at høy "blodfruktose" er noe sunnere. Selv om utskillelsen av insulin går over lengre tid vil man til syvende og sist skille ut like mye insulin som bidrar like mye til aldring.

Natreen er jo usunt på den måten at alle er allergiske mot det. Kroppen ser på det som en "trussel", og det forvirrer immunforsvaret og bidrar til at blodet klumper seg. Men utifra Atkins' synspunkt er det vel kanskje bedre? Ikke vet jeg.

Det beste søtningsstoffet er Stevia, men det er nå blitt tatt av markedet i Norge. (Merkelig, for i Japan er det omvendt: Aspartam er forbudt og Stevia er lovlig.) Så sånn alt i alt er det vel best å ikke spise noe søtt i det hele tatt, kanskje? Jeg har klart meg uten en stund, og kan ikke si at jeg savner det.