Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-08, 20:35   #9
Karbonade
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Karbonade er på en erverdig vei

Sv: Et par spørsmål fra en fersking

Yo Sjokkis! Det her blir bra serru

Til Lokkebiff: I følge ketolysekuren så mener jeg at man kan drikke alkohol så lenge det ikke er vanlig øl, søte viner, likør eller brennevin tilsatt sukker som søtningsmiddel. Hele idéen med ketose er jo at man ikke skal spise/drikke karbohydrater, tror derfor at man kan ta seg noen drinker av f.eks. Absolut vodka og Sprite Zero uten at man faller ut av ketosen. At det er mye kalorier i alkohol er vel en helt annen sak...

Til Mariette: Det er ikke sikkert du gjør dette riktig. Man skal ikke spise lite når man er i ketose, tvert om man skal spise ofte og normalt, slik at kroppen blir "lurt" til å begynne ketoselysen. Bruker du ketostix? Så er det også vesentlig om hvor mye overflødig du har å kvitte deg med?

Jeg har gått på Ketolysekuren i to uker i morgen og gått ned fra 89.5 til 84 i dag...allerede kvitta meg med 5.5 kilo. Bra deal! Det her funker altså for meg.
Her har du et eksempel måltider jeg har spist på en dag:
Forkost: 2 Egg , 4 baconskiver, 3 sjampinjonger, 1 osteskive pr egg, litt krydder.
Lunsj: 1/3 boksBogskinke, 3 cherrytomater, 1/4 paprika, issalat, fetaost, krydder og balsamico vinegar eller en god spiseskje kesam, sæterrømme eller partydressing.
Middag: 1/2 kylling, 3 cherrytomater, 1/4 paprika, issalat, fetaost, krydder og balsamico vinegar eller en god spiseskje kesam, sæterrømme eller partydressing.
Kveldsmat: Hjemmelagde kjøttkaker (500g kjøtdeig/2 egg/litt vårløk/salt/pepper/paprikakrydder), med egg eller litt salat til...
Jeg har holdt dette konstant og hadde fullt utslag på ketostixen tredje dagen
Har drukket temmelig mye vann og føler meg lett og god i kroppen. Det blir utrolig mye vannlating, men opplever det samme som min venn Sjokkis. Nr 2 gir seg bare til kjenne annenhver dag. Litt merkelig...

Man må jo passe litt på hva man spiser, blir endel kjøtt noe fisk, omeletter osv.
Føler at kostholdet blir litt snevert for jeg er innmari glad i å lage mat. Har ikke kjøpt boka om det, men tror det kan være smart for å bla få litt flere idéer om matretter osv. Jeg trenger vel i utgangspunktet ikke slanke meg, men føler dette er en raskere måte å få av uønskede love-handles I morra skal jeg begynne å trene også, er spent på hvordan kroppen reagerer med så lavt karboinntak. Tror kanskje jeg bør spe på med proteinshake eller noe sånt også?

Karbonade er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat