|
Sv: Bodywrapping ...
Det er deilig med bodywrapping behandling. Jeg har prøvd flere typer. Både gele og leire og med og uten varme(teppe). Pakket inn i "gladpack" eller bandasjer.
Det gjør godt for kropp og sjel. Etter en behandling opplever en ofte at en har blitt noen cm mindre. MEN det er viktig å huske på at dette er midlertidig, da effekten kommer av at blodsirkulasjon settes i gang og en masse vann/slaggstoffer forsvinner. For å oppnå varig effekt bør man - alt etter hvilken type det er snakk om - ha mellom 4 og 15 behandlinger (minst) fortløpende, for så å vedlikeholde med behandlinger 1-2 ganger pr måned (for noen) et par ganger i året for andre.
For min del har jeg ikke tatt av så mange cm ved første eller senere behandlinger. Det har også vært en midlertidig effekt - om noen i det hele tatt.
Heldigvis har jeg en god venninde som driver med dette og hun er 100 % ærlig overfor meg. Jeg har vært "forsøksperson" og hudstrukturen min har blitt mye bedre. Mykere spesielt på rumpe/lår.
Men etter 40-50 forskjellige behandlinger i løpet av det siste året har jeg fremdeles cellulitter og løs hud - uten å ha blitt nevneverdig mindre !
Konklusjon: Det er deilige behandlinger som anbefales på det varmeste. Du kan miste mange cm over hele kroppen. Så for å komme inn i akkurat den kjolen/buksa til festen er det en god ide. MEN det er ingen varig slankemetode. Det er det kun kosthold og evt. bevegelse/trening som kan gi deg ! Dessuten er det jo veldig dyrt da !