Vis enkelt innlegg
Gammel 29-03-04, 20:30   #6
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Red face

Tusen tusen takk for lykkeønskningene ! Jeg trenger de altså !!

Har funnet ut at det ikke var "barebare" å gå ned til max 20 karber allikevel. Plutselig var porsjonene mine så store....... Har regnet ut at jeg har spist minst 300 gram grønnsaker til middag hver dag og salat rundt 350-400 til lunch (på vedvarende). Nå skal jeg gå tilbake til å spise totalt 430 gram pr dag.... ca 200 gram mindre grønnsaker plutselig..... Trodde ikke det skulle bli så stor forskjell, men det har gått opp for meg at porsjonene mine på "øyemål" har blitt gradvis større. Det er jo en årsak til at det er en grense på hvor mye en skal spise og. Var ærlig talt ikke klar over det. Har sett at flere forum diskuterer at for mye avocado kan virke hemmende på vektnedgangen også..... og så fant jeg det jammen i Atkins boka mi og. Ikke mer enn 1/2 pr dag på induksjon. Det sto i samme kapittel hvor det står at oliven, rømme, kremfløte, presset sitronsaft for noen kan stoppe vektapet og noen må faktisk kutte ned på disse tingene for å gå ned......"Hvis du går sakte ned i vekt, moderer ditt inntak av disse varene". ....jaha, det er jo litt flaut å ikke ha lest det der skikkelig da, har lest boka fra perm til perm minst 5 ganger, men det hadde gått meg hus forbi gitt...... her jeg sitter og klager mens jeg knasker sorte oliven med rømme og spiser avocado med sitron og kremfløte på, - for å sette det på spissen !!

Så nå er det et par ss fløte til dagen. I omelett, eggerøre eller grønnsakpure. Har gått fra 1 - 1 1/2 avocado til 1/2 og da trenger jeg ikke så mye sitronsaft heller.... Hm... man lærer så lenge man lever !

Takk for støtten, skal holde dere oppdatert !