Tråd: Hei!
Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-08, 17:51   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hei!

Hei og velkommen hit

Det er ingen umulighet å gå ned 14 kilo på 6 mnd. Jeg gikk ned 17.5 kilo på ca 6 mnd.
MEN da må du følge kuren "slavisk". Da hjelper det ikke å "kose" seg med forskjellig søtt osv i dann og vann....

Det viktigste for å få til dette sitter i topplokket. At man endrer tankegangen en del.
Ikke tenke på det du ikke kan spise, men bruke tid og planlegge godt og finne ting som du kan spise og leve med...

Mine råd ( utfra egen erfaring) :

- Kutt HELT ut søtt! Ja, det blir tøffe tak, det vet jeg, men klarer du å bite tenna sammen og stå over abstinensene så vil det gå lettere etterhver. IKKE bytt ut det søte med kunstig søtstoff. For kunstig søtstoff trigger søtbehovet. Jeg selv brukte ost når det "reiv" som værst.
- 0.0% yoghurt er ikke ketolyse mat! Det er melkesukker. Og skal ikke spises på ketolyse.
-KOS: Bytt ut godis med en kosestund i armkroken til gubben, les ei god bok, handarbeid, gå en tur Få hjernen til å forstå at kos ikke er det samme som godis....

- Spis når du er sulten, og spis deg mett til hvert måltid. Du trenger ikke spise etter klokken...
- Ikke vær redd for å spise fett.. Fett inn forbrenner fettet i kroppen.
-Drikk masse vann 2-3 liter daglig.. Vannet skyller fett og avfallstoffer ut av kroppen.
- 15-20 karbohydrater daglig, mesteparten fra grønnsaker som vokser OVER jorda.
- Tell karber, vei og mål i starten, så setter det seg i fingrene etterhvert og blir mye enklere.

Det er litt jobbing i starten, det er det, men jeg skriver under på at det er verdt det!

Min meny er ca:

Frokost: 2 stekte egg og 3-4 skiver bacon
Lunch: salat av: 2-3 salattyper, kylling, fetaost (+ litt av oljen til dressing) litt løk
Middag: Reint kjøtt/fisk/kylling, smørstekt blomkål og brokkolibuketter som "potet" squash, aubergine, sjampinjong, løk...
Kvelds: gjerne det samme som frokost, eller omelett.
Prøver å drikke 3-4 liter vann daglig, og spiser fet ost viss jeg "fyser" på noe.

Kjempemasse lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat