Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-08, 22:33   #2
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: lavkarbo generelt...

Jeg tenker ikke GI, men bruker sunn fornuft. Etterhvert vet man jo hva som er sunt og ikke, og jeg holder meg mest mulig unna hvitt hvetemel og sukker. Skal jeg spise pasta eller ris, spiser jeg de grove variantene og bruker mindre av det og mer av saus/kjøtt/grønnsaker på. Poteter spiser jeg sjelden, men tar gjerne EN potet og mye mer kjøtt og grønnsaker.
Linser og andre belgfrukter spiser vi mye av her i huset. Samme med frukt og nøtter, og vi spiser VELDIG mye grønnsaker. Kjøper aldri lettprodukter men bruker de vanlige. Spiser mer knekkebrød enn brød (av brød går det som regel i Lindberg- eller hjemmebakt grovt/lavkarbobrød), og har meierismør og alltid proteinrikt pålegg på.

Jeg spiser feks. sånn:

Frokost: 1 knekkebrød eller 1 skive med smør og feks. hardkokt egg, majones, litt kaviar og dill.

Lunsj: 1 avokado delt i 2 og fylt med fetaost i biter og rømme, og krydder oppå

Mellom: En god neve mandler og/eller litt frukt

Middag: vanlig middag, feks. kyllingfilet eller laks med kikerter, rømme, salat og brokkoli

Mellom: frukt/nøtter, evt. et knekkebrød eller en skive

Kvelds: ofte middagsrester.

Nå er jeg gravid da, og jeg skal ikke ned i vekt, så mulig man må tenke litt mer over karbohydratene om man skal ned.