Tråd: Legens rolle
Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-05, 09:38   #15
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Yo

Jeg mente ikke alt... sånn som i alt rundt oss... men jeg tror på at alt kan forklares gjennom fysikken (og kjemi da). Tenk på det: Hvis du bommer på spikeren og slår tommelen din med en hammer, så frigjøres det stoffer (prostaglandiner) fra det skadede vevet som reagerer med nerveendene som igjen sender signaler til hjernen. Og da tolker hjernen din dette som smerte. (Selv om det ikke ennå er noen som helt nøyaktig vet hva smerte er) Smerte kan vel kalles en følelse kan det ikke? Derfor tror jeg også at alle andre følelser kan forklares på lignende måter. For meg er ikke dette mer utrolig enn at datamaskinen min er bygget opp av bittesmå komponenter, der det eneste de kan gjøre er å skille mellom strøm av og strøm på.

Greit... alt i kroppen ligger nok ikke på dette nivået. Men når man begynner å snakke om subtile energier og chakraer og sånn, så tror jeg også dette kan forklares... denne gangen utifra kvantefysikken. Men det ligger nok så langt fram i tid at det skjer nok ikke i vår levetid.

Men nok om det... litt utenfor tema kanskje... poenget mitt var vel egentlig at jeg synes man skal være forsiktig med å skylde på stress (som i moteuttrykket stress altså) hvis du blir alvorlig syk.