Jeg vet om folk som ligger på 130 karber pr dag. De er alle under 30. Og veldig aktive menn. Det ser ut til at nivået blir lavere hvor eldre folk blir. Kvinner ligger jevnt over på et lavere nivå enn menn. Men uansett kan de som er aktive vedlikeholde på et langt høyere nivå enn soffapotetene.
De fleste jeg kjenner som lever på Atkins ligger mellom på 60 + karber pr dag. Men det finnes også mange som ligger lavere. Selv har jeg ikke gått høyere enn 45. Men jeg er i pre-maint, så det er mulig jeg kommer høyere. Ikke det at jeg trenger det. Jeg spiser det jeg vil og har lyst på jeg ! I Atkins for Life boka er det menyforslag til et kosthold opptil 100 karber pr dag. Men ut fra hva jeg har lest tror jeg det er mer normalt at "vanlige" folk ligger under 90 - iallefall i følge Atkins selv.
I kroppsbygger miljø sies og skrives veldig mye som ikke kan omsettes i praksis for folk som ikke trener aktivt - jeg har hatt noen diskusjoner med kroppsbygger wannabes - også her inne. Men de fleste voksne i miljøet skjønner at det er to forskjellige livsstiler som ikke kan sammenlignes
Skal starte en tråd i de andre forumene jeg, - og spørre hva de vedlikeholder på !
Melder tilbake om et par dager !!