Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-08, 11:16   #10
Alyssa
Seniormedlem

Alyssa sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Alder: 48
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Noen som lager sine egne spirer?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

100g alfalfaspirer (det er 7dl!)
Total Carbohydrate 2.1 g 1% Dietary Fiber 1.9 g 8% Starch 0.0 g Sugars 0.2 g Sucrose 0.0 mg Glucose 80.0 mg Fructose 120 mg Lactose 0.0 mg Maltose 0.0 mg Galactose 0.0 mg
100g mungbønner
Total Carbohydrate 5.9 g 2% Dietary Fiber 1.8 g 7% Starch 0.0 g Sugars 4.1 g

Så i vårt hus spises alfalfaspirer som "det grønne til" til veldig mange måltider! Men om man spiser en hel pose hver dag til 30kr hver så blir det jo penger av det etterhvert! Kjøper man alfalfafrø på helsekosten, eller?

Du får kjøpt dem på helsekosten ja Lurer på om det er noen av de store supermarkedene som selger dem også, men det er jeg ikke helt sikker på.

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Må de stå veldig lyst? Jeg har ikke vindu i kjøkkenkroken min ...

Spirer skal helst stå mørkt, så det går bra Jeg pleier å ha dem i et skap, ellers kan man legge et håndkle e.l. over. Når de er spirt ferdig, lar jeg dem stå noen timer ved et vindu, så de får litt lys (det er ikke så viktig, men de får da dannet litt klorofyll og blir grønne).

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat