|
Sv: Tips og råd, utenom det vanlige ...
Kan bare underskrive på Asan såpen. Her i huset vasker alle seg med asan og vi har gjort det i minst tjue år. Ville aldri brukt noe annet nedentil, annet enn vann.
Tepose på hovne øyne. Lag te av teposene og skvis ut overflødig vann. La avkjøles. Legg på øyelokkene. Virker visst veldig bra.
Dreml verktøy mot hard hud på beina! Jeg har alltid brukt enten flatsliper, deltasliper el. på harde huden under beina. Nå bruker jeg min Dreml eller tilsvarende med lite roterende sandpapirhode. Setter på minst antall omdreiinger pr.sekunder og filer løs så føyken står! Må jobbe med kjappe bevegelser så du ikke "brenner" deg. Lurt å ha på støvsuger ved siden av som suger opp støvet så du slipper å innhalere støvet. Eller maske.
Etterpå ser føttene mine ut som en barnerompa, like glatt og fin. Smører inn med FET krem, og setter på sokker. Resultat: vakre føtter!
Skrubbing med skrubb mot cellulitter, harde klumper og død hud.
Dette er min absolutte favoritt skjønnhetsråd for gammel og ung, mann og kvinne.
Død flasset grå hud (Som de fleste lider av på denne tiden av året), hude med nupper, cellulitter, klumpete hud (Særlig i legger på folk med mye avfallstoffer i bindevevet) blir betydelig minimert hvis du daglig skrubber deg med en børste over hele kroppen. Børst MOT hjertet.
Jeg gjør dette i dusjen hver eneste dag. Helst to dager daglig. Skrubb til du blir rød og får blodsirkulasjonen i gang.
Du får en helt annen hud og det hjelper faktisk mot cellulitt hvis du er iherdig og gjør det til en vane.
Bruk en skrubb som ikke er for myk. Jeg foretrekker syntet bust og ikke natur, da natur blir for myk.