Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-08, 22:55   #8
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Indis Thaisuppe (IKKE for pingler)

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

Denne er jeg så fornøyd med at jeg deler den med dere!

Du trenger
4-6 røde chili
4.6 spiseskjeer revet ingefær (jeg kjøper aldri ferdig for den inneholder sukker!) Du kan seff også bruke galang galang... mer autentisk!
7 fedd hvitløk
2 kyllingfileter,
4 store sjampignonger
1 liten boks bambusskudd
Halvannen liter kyllingkraft
2 stilker sitrongress
Pak choy eller kinakål
4 cherrytomater
1 god dæsj koriander
2 vårløk
Saften av en sitron,
2 små grønne paprika
1 boks kokosmelk
Omtrent en teskje med salt

Hakket chili, smæsja hvitløk og revet ingefær surres forsiktig i olje, ikke la det bli svidd. Ha i finskåret kyllingfilet og oppdelt sopp, og bambusskuddene. Tilsett kraften når kylingen er stekt, og la putre og dufte på svak varme en times tid, mens du drikker kaffe og finhakker paprika, vårløk og koriander. Tomatene deles i fire, og pak choyen skjæres opp, men ikke hakkes.
Når huset lukter godt nok og du er uutholdelig sulten, har du i kokosmelken. Skru opp varmen litt, og ha i paprika, vårløk og koriander, og saften av sitronen. Tomat og pak choy tilsettes rett før servering, de bør ikke koke.

Garantert varm nytelse i vinterkulden!

Jippi!!! Har både most ingefær, hvitløk og chili på glass i kjøleskapet, samt sitrongress! MÅ teste denne i morgen

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat