Tråd: Minus 40 kg
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-08, 17:21   #64
BiB
Seniormedlem

BiB sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 59
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Minus 40 kg

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei BiB
hvordan går det med fortsettelsen? Du har jo allerede klart et utrolig flott vekttap.

Jeg ønsker deg all lykke til
Torkil

He, he, du valgte nå rett dag å spørre på I dag har jeg hengt med leppa, men den er på tur oppover igjen, takket være god støtte og oppmuntring i journal og blogg, samt fra en fantastisk fastlege.

Den 27.12. hadde jeg gått ned ytterligere, nesten 2 kg til, til 103,2 om jeg ikke husker feil, men den 3.januar viste jammen vekta 106,6 kg, og jeg gikk rett i kjelleren. Gråt og låt, masse selvbebreidelser, følelse av skyld og skam. Legen har Tanita-vekt jeg bruker, og jeg fører nitidige oversikter. Selv om jeg regnet på det (og jo vet med meg selv at dette umulig kan være 3,4 kg fett) - og tallene sa at jeg var gått ned drøyt 2 kg i fett siden 20.12 så innhentet altså katastrofetankene meg.

Det er lenge siden katastrofetankene innhentet meg i en slik grad, og jeg velger å se på det som en nyttig påminnelse om at det er JEG som er SJEFEN, både over hva jeg tenker og ikke tenker, hva jeg gjør og ikke gjør. Når jeg velger understreke også skillet på hva jeg tenker og ikke tenker er det fordi det er så lett å la seg drive med tankemessig i negative spiraler, selv jeg som i årevis har praktisert å snakke høyt til meg selv for å endre tankemønstre glemte dette i dag, men fikk en flott påminning fra Carbokiller.

På samme måte er dette et bevis på (for meg) hvor viktig det er å legge nettopp slike tanker fram i forumet, ikke bare de gode. Ved å sette ord på tanke rog følelser gjør jeg dem tilgjengelige for meg selv, en forutsetning for å kunne handtere dem på vettig vis og noen ganger, som i dag, er det utrolig flott å hente hjelp og støtte he rinne. Byrdene blir mer enn halvert, gledene mangedoblet når man deler dem med andre!

Limer inn tallene mine for 3 utvalgte datoer i høst (fra Tanita-journalen min) som viser utviklinga, like mye som en oppmuntring til meg selv, for jeg synes det har gått sakte. Imidlertid er det bedre når man regner litt på det og ser "bak" tallene:

Sitat:

Tallene er fra hhv 31.07.07, 20,12.07 og 03.01.08

vekt: 112/103,4/106,6
Fett%:47,2/44,8/41,5 (det går rette veien sjøl om vekta gikk opp)
BW%: 38,7/40,2/42,6
FFM(kg):57,9/54,4/59,2 (ser jo her at jeg var "kunstig" lavt på FFM den 20.12, sannsynligvis lett dehydrert)
VFR: 13/11/11

Om jeg regner rett, og vekta er rett, har jeg altså gått ned 5,4 kg siden 31. juli, mens FFM har økt med 1,3 kg og fett i kg (omregna fra %) har gått ned 8, 3kg, fra 52,86 til 44,23 kg.

Tusen takk for at du spør!

BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat