|
Sv: Den store vanntråden
Opprinnelig lagt inn av Goggen, her.
Den store vanntråden og dårlig samvittighet for å drikke lite vann. Dette med å skulle drikke så mye vann har jeg vært skeptisk til lenge. Å drikke vann bare for å drikke vann er ikke bra etter min mening.
Nå må jeg som trådstarter få lov til å forsvare meg litt her. Jeg vet at jeg drikker for lite vann, fordi jeg glemmer meg, eller ikke gidder når jeg faktisk allerede er tørst, og da merker jeg i hvert fall forskjell på dagsform, hodepine, hud etc...
Jeg skjønner på én måte hva du mener, men jeg kan i alle fall si for meg selv, og garantert mange andre at det ikke bare er for vanndrikkinga sin skyld, men det at mange undertrykker kroppens signaler i en kanhende travel hverdag. Kostholdet krever ikke minst sitt, som Nille og Eva fint forklarer.
Ikke minst så har jeg stor lit til, også av egne opplevelser, virkningen på at vekttapet er større når vanninntaket er optimalt.
Så, altså, dette skal ikke være en vanndiskusjonetråd, altså, men en tråd for oss som vet vi trenger å bli flinkere til å drikke vann

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|