|
Sv: Den store vanntråden
Sitat:
Det kan jo ikke være helt bra da...hva er det som gjør at du trenger det vanndrivende på morgenen???
Er du på en ketolysetypekur nå? Vanndrivende kan faktisk stoppe nedgangen. Hva med å bytte halvparten av kaffepulveret med decaf (da orker du forskjellen) i begynnelsen, "glemme" å kjøpe den grønne teen eller lage den tynn i noen dager? Bytt saltet i maten din med Lo-Salt sånn som Torkil sier, ta ketolysetablettene dine og la ketosen bli kvitt vannet for deg? For fem liter væske per dag er ganske mye eller?
Hei igjen og takk for tilbakemelding. Dette er IKKE ofte og tar de vanndrivende på dager med mye stillesittende kontorarbeid kombinert med anbefaling fra lege om å ta dem etter behov og da om morgenen, er jo helst om kvelden beina noen ganger kan se ut som tømmerstokker..
Vedr. saltinntak, er dette noe jeg er obs på, bruker Lo-Salt, mulig og at det finnes dager der jeg tanderer inntak på 5 liter, men det er heller ikke ofte. Forsøker å ta til meg råd fra Torkil og skal se nærmere på dette med væske.
Stort sett går det bra, tar både kalium og megnesium og har også erfart at vanndrivende tabletter IKKE hjelper på reduksjon i vekt.
Kaffen er (og blir nok en stund til) et nødvendig onde men er gått over til koffeinfri hvertfall. Den grønne teen er også blitt "lysere og lysere" og havner nok snart som en sitronskive i kokt vann :-)
Trener på dette og lurer på hva erfaringene sier er det mest optimale vann/væskeinntaket pr. dag ?
Sissel i Bergen

|