Vis enkelt innlegg
Gammel 02-01-08, 20:49   #10
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ny på atkins, noen spørsmål...

Opprinnelig lagt inn av Yunapjuna, her.

Var i butikken og så etter matvarer i dag, men det var lite å velge mellom... Mente blant annet at jeg hadde lest at det gikk greit å spise seterrømme, men her var det 2g karb/100g... Går det virkelig greit?

2 g karbo pr 100 gram er veldig lite det altså ! En boks seterrømme er 300 gram ! Du skal ikke spise mer enn 100 gram uansett.

Som en tommelfingerregel: Du bør velge varer som inneholder under 5 karber pr 100 gram. Da går det som regel greitt.

Ang. glukose - du kan godt spise varer som inneholder litt glukose. Det er ikke skadelig så lenge du holder deg lavt i karber. Det er urealistisk å tro at man kan komme utenom. Bacon og røkelaks er OK. Om du velger pølser hos pølsemaker eller slakter kan du spise det også. De er naturlig lavkarbo. Men Gilde sine ville jeg holde meg unna. De inneholder mye annet rart.

Ikke heng deg oppi hva du ikke kan spise. Konsentrer deg om hva du KAN spise. Rent kjøtt, kylling, fisk, skalldyr og et stort utvalg grønnsaker. Da har du basisen i kostholdet !