|
Sv: Sitronsaftkur og så over til fedon
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Ikke alle, hehe. Jeg er fagutdannet innenfor helsekost (og jobbet i Life-kjeden i 5 år), og jeg har aldri og kommer aldri til å anbefale en slik kur.
Jeg var innom en helsekost i dag, det var en "sunkost" butikk. Innehaveren er også utdannet innen helsekostfag/naturterapeut.
Jeg spurte om fastekurer/rensekurer og hun anbefalte først og fremst skikkelig kosthold med ev. tilskudd av Spirulina. Om man føle behov for å rense opp anbefalte hun BioDrain som hun mente var best for kroppen eller evt. C24 om man hadde liten tid og følte akutt behov. MEN hun anbefalte da å følge om med skikkelig kosttilskudd. Sitronkuren ville hun absolutt IKKE anbefale, da den er altfor radikal for kroppen. "Vi HAR den, sa hun, men jeg ville aldri anbefale den. Når kunder kommer inn og spør etter den forklarer jeg hvorfor den ikke anbefales. Spesielt disse tenåringsjentene som kommer inn og skal bruke det som slankekur. Det er jo ingen vettug slankekur heller", sa hun.
Om man ønsker en god tarmhelse anbefalte hun Vita Biosa. Den vet jeg Iset også brukte, gjør du det enda Iset ?