|
Sv: Sitronsaftkur og så over til fedon
Opprinnelig lagt inn av michij, her.
De som jobber på helsekostbutikkene anbefaller å ta denne kuren 4 ganger i året.
Tro meg, DET er ingen garanti for at den er sunn......
Å ta en rensing et par-tre dager - til og med opptil en uke, er ingenting i mot minimum 10 dager som denne sitronkuren går. Den sier også at du helst skal følge den til belegget du får på tungen forsvinner, noe som som regel tar MER enn 10 dager, faktisk opp til 20 dager (står det i boka). Hvis du avbryter kuren før belegget forsvinner (bare DET er ekkelt) bør du ta ny kur oftere. I tillegg går de fleste vettuge rensekurer på noe annet enn SIRUP. Det står svart på hvitt:
Sitat:
Tilberedningen
For et stort glass vann (3 dl) behøver du:
2 spiseskjeer nypresset sitronsaft (ca. ½ sitron)
2 spiseskjeer Natursirup (ca. 10 – 12 ml)
En knivspiss cayennepepper
Tilsett så mye vann at drikken smaker godt. Hvis man tar mindre vann, så må man absolutt ikke ta inn ytterligere væske i from av vann eller te, da magebesvær kan oppstå hos noen personer. Du bør drikke ca. 3 liter væske pr dag.
Sitronsaft, Natursirup og cayennepepper blander man i et glass og fyller det med lunkent (el. kaldt) vann.
Tenk over det da.....
2 ss sirup ( i tillegg til sitronsaft) pr glass a 3 dl pr dag. Min. 3 liter - dvs. 30 dl pr dag = 20 ss sirup !! Da spiller det liten rolle om sirupen er "natursirup" eller ikke.
.....og hva var det den sirupen kostet igjen ?
.... og hvor er det enste stedet de hadde den til salgs ?
.... helsekosten ?
Men det er din kropp og du som bestemmer. Det eneste vi kan gjøre er å fortelle deg at det ikke har noen hensikt med slike kurer om du har tenkt å gå over til lavkarbo. Hva som funker på "vanlig norsk kosthold" er en annen sak. Men det er også et annet forum.
Jeg påberoper meg ikke å vite alt. Men siden jeg har levd lavkarbo stort sett siden 1982 har jeg en del erfaring med hva som funker/ikke funker på/før/etter denne type kosthold. Jeg deler med glede erfaringen med de som vil ha den.....