Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-05, 23:41   #17
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB

men jeg ammer fremdeles litt (har en liten gutt på 3,5 mnd) så da er det vel ikke så sundt å gå i ketose.. Eller???

Det er ikke noe skadelig for barnet eller deg å være i ketose, men flere har erfart at melkemengden går drastisk ned, slik at det stopper seg av den grunn. Det er ikke lurt å gå ned så mye mens du ammer uansett, fordi i fettvevet lagres en del tungmetaller, miljøgifter o.l., som da plutselig sirkulerer i blodbanen og så går over i morsmelken. Men du har jo et barn fra før, og de får mesteparten av "driten". Skal ikke demotivere deg nå altså - sier bare at du ikke trenger å gå ned 10-20 kilo akkurat mens du ammer. Å leve sunt er jo flott for barnet også!