Vis enkelt innlegg
Gammel 17-12-07, 22:09   #9
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fokus på organdonasjon.

Opprinnelig lagt inn av Tusta85, her.

Ja, det er klart at familie kan overstyre, men det er lettere å si ja dersom man vet hva den avdøde ville ønsket.
Så jo, donorkortet er viktig og nødvendig. Da forteller man leger og familie at man har tatt stilling til dette og at man ønsker å hjelpe andre.

Det er derfor jeg synes det holder at jeg har fortalt ALLE rundt meg hva jeg ønsker, og jeg har spurt ALLE rundt meg om hva DE ønsker. Det holder i lange baner. Kortet er ikke viktig om man gjør det på den måten. Fastlegen min vet også hvordan jeg stiller meg til organdonasjon. Det var faktisk en lege som sa til meg at kortet helst var nødvendig om man ikke har familie eller om familien ikke er enige i ens eget valg. Min er heldigvis det og stiller seg utelukkende positive til donasjon selv. Det har aldri vært noe nei-issue i vår familie der.
Forresten, stor klem til deg.