Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-07, 00:54   #13
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva når fettet er borte??

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Så hva skjer om man holder seg i ketose (ala ketolysekuren) når underhudsfettet er brukt opp, som HI snakker om? (Jada, så fort jeg kommer meg hjem til Noreg kjøper jeg ketolyseboka...)

Dette blir jo å sett ting veldig på spissen da !

Når/om ikke har mer underhudsfett igjen er man i praksis veldig/ekstremt undervektig og da skriker det spiseforstyrrelse lang vei. DA SPISER MAN FEIL ! Det har ingenting med lavkarbo/ketogent kosthold å gjøre. Å sidestille det med lavkarbo blir absolutt feil. Hvem i alle verden vil spise ketogent når de ikke har underhudsfett ? De med en eller annen spiseforstyrrelse. Jeg skjønner ikke hvor opprinnelig trådstarter vil med spørsmålet heller....

Jeg har allerede forklart at man ikke vil tære på muskler når man spiser riktig lavkarbo (ketogent eller ikke)

Men hva skjer OM man ikke spiser slik - dvs. ikke spiser fett, proteiner og grønnsaker ? Det som skjer med anorektikere, - og med alle som får i seg for lite næring, f.eks. spiser ekstrem lavfett og ekstrem lavkalori. Da vil kroppen tære på det den har, dvs. muskler etc. I tillegg vil man oppleve noe som kalles for SNATT (Simply (eller Semi) Nauseus All The Time) - altså direkte uvell - man vil begynne å miste håret, huden blir gusten, uregelmessig hjerterytme og ellers generelle symtom på under/feilernæring.

Så lenge man har et balansert kosthold og spiser fett, proteiner og grønnsaker (som du jo skal når du er i ketose også) skjer det altså ikke noe. Da har man KOST I BALANSE.

Sist redigert av Nille : 15-12-07 kl 01:01.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat