Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-07, 20:28   #10
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 53
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva når fettet er borte??

Er det HI vil frem til det at hva om man når de magiske 12-15/17-20 (M/K) fett-prosentene? Når man ikke har underhudsfett mer, og ikke rundt organene heller?

En kvinne er ikke fruktbar med for lite fett på kroppen, det har noe med at østrogenet er fettløselig og for å ha et noenlunde konstant nivå i kroppen må man ha litt fett å bufre med. 12-15% fett er vel hjernen... Og vi kan vel alle være enig om at OM man har 15/20% fettprosent OG spiser en lavkarbo diett, så tar kroppet opp energien i maten vi spiser.

Hvis en er på "feil" lavkarbo, der man inntar for lite kalorier hver dag (altså lav alt), så er det heller ikke bra? For kroppen kommer jo i ketose om man sulter helt vanlig og?

Poenget er vel at man flater ut der man tilhører, med minimalt kroppsfett, OM man spiser nok fett, proteiner og lite men grønnsaks karbo? Og da i "deffet" tilstand, som bodybuilderne kaller det? Men at en anorektiker er og blir en anorektiker?

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat