Vis enkelt innlegg
Gammel 13-12-07, 22:37   #3
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Mine første erfaringer

Helt enig. Gradvis gått over til lavkarbo ila siste halvåret. Det jeg merker ved trening er:
Holder lengre, blir senere tom i lårmusklene (løping eller ved lange gåturer)
Restituerer raskere. Spes dagen etter er jeg mindre støl og har mer energi.

Har trent stort sett hele livet og en periode på en 5-6 år vår jeg nærmere 2 timer daglig løping enn 1.

Det i hverdagen kjenner jeg igjen. Blir aldri trøtt av dårlig energibalanse, men heller av at jeg er klar for å legge meg. Før visste jeg ikke forskjellen.

Jeg vet at noe av det viktigste umiddelbart etter trening er å innta væske, litt protein og evt litt karbo. Helst innen 10min absolutt innen 30. Jeg er ikke spes redd for å hive innpå med fett heller og føler ikke at karbo er så viktig å fylle på med. Kroppen passer på å lage blodsukker likevel. Det viktige er å opprettholde en basis energiomsetning som baserer seg på fett primært og å spise lavkarbo opprettholder dette på et jevnt nivå.

Hører gjerne mer om erfaringer. Jeg har bare kjent mer utholdenhet ifm med min omlegging, samt at jeg vet at jeg spiser mer høyverdige byggestener for kroppen min og får mer igjen for trening.

Karbo og lagring av gykogen binder store mengder vann. Har ikke følt på kroppen noe annet enn at ved lite karbo i kosten er behovet for å drikke blitt større. Jeg antar at jeg da også ved trening må passe på å drikke...som alltid. Men har ikke følt dette noe særlig anderledes under trening. Noen erfaringer ?

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat