|
Sv: Huff a meg, aldri mer
ENIG!
En annen ting som irriterer meg grenseløst er måten folk syns de har "rett på" å få vite hva jeg gjør for å gå ned i vekt.
En ting er oppmuntrende skrøyd fra venner, men tanter på jobb som skal vite alt, (og som ikke nøler med å spre det videre...) og folk som sier: ja det er vel ikke en sånn pulverkur, da blir du nok bare lei og så går det galt igjen! (den fikk jeg av min svigermor...)
Hva jeg gjør for å gå ned i vekt er en privatsak, og hvor mye jeg deler av dette med andre er helt opp til meg... og alle bør respektere at jeg ikke spiser det samme som alle andre, uten å komme med tåpelige bemerkninger. Jeg sier gjerne, - Jeg spiser ikke brød for tiden, og får til svar - Å ja, så du driver med fedon?
Og fortsettelsen er en innledning til diskusjon om overvekt og fedon og grete roede og blablabla...
JEg er ikke interessert...
HVis du foreksempel er syk, ikke forkjølt men litt mer seriøst, så er det ingen som forventer at du skal begynne å diskutere behandlingsmetoder, prognoser eller medisiner med hvem som helst...
Hvis du er overvektig, eller kanskje enda mer, hvis du er på vei ned i vekt, er livet ditt nesten allemannseie, og alt kan diskuteres...
Kjipt! Jeg vil bestemme selv hvem jeg vil dele dette med, dere foreksempel
|