Vis enkelt innlegg
Gammel 13-12-07, 00:42   #4
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Min venn, Blomkålen

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Jah.. høres litt merkelig ut dette, men altså blomkål er virkelig en trøst i magen for tiden. Og jeg spurter avsted til Lidl og kjøper i hauger og lass når det er tilbud. I dag hadde de skikkelig godt tilbud, med 10 kr pr. stk for noen kjempedigre.

Jeg kom hjem med 7 enorme eksemplarer til den nette sum av 70 kroner. En ble spart til jul, og resten ble blomkålris. Oppskriften på risen er det noen andre som har lagt ut her, så jeg skal ikke fortelle noe nytt, bare dele litt rot med dere.. dere ser ikke at det ligger like mye på gulvet.. masse mat for kost og støvsuger etterpå.

Når jeg har sjoppa blomkål så blir det rot gitt.. hele kjøkkenet fullt av blader, blomkål og graps. Jeg fikk 23-24 poser á 1/2 liter dvs. ca 320 gram. Disse la jeg rett i fryseboksen og da er det klart for mikro når det måtte passe.

Og bare tenk på hvor lite det "koster" med en slik porsjon.. ca 10 karber, ca 65 kcal.. egentlig nok til to pers.

Gulper litt..... IKKE trygt å komme på uventet kjøkkenbesøk der i gården nei.... Se den knivrekka som henger i bakgrunnen da!!!!

Synes du er kjeeempeflink!!! Skal prøve lage blomkålgreier

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat