Vis enkelt innlegg
Gammel 10-12-07, 00:15   #6
Fnutte
Medlem

Fnutte sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 50
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Hvorfor ikke karbohydrater?

Nille: Håpet på at du skulle svare på denne også. Du skriver så bra og så lett forståelig. Du har lært meg mye på de 3 1/2 mnd som har gått siden jeg oppdaget lavkarbo.no. Mange takk

Søtekrølle:
Lavkarbo er ikke lett å forstå når man er oppdratt til å spise brød og poteter og er innprentet med at et du tykk er eneste måten å gå ned i vekt på å begrense kaloriene og trene mye mer.

Jeg begynte med lavkarbo 26. august i år og har nå gått ned 16kg. For meg har det vært som en lek.
Fra tidligere har jeg mange mislykkede forsøk på å gå ned i vekt. Kaloriene ble begrenset og mye trening men det hadde nesten ingen virkning. Vekta beveget seg ikke stort(lettere opp enn ned) og jeg var konstant sliten og trøtt. Hadde innfunnet meg med at jeg måtte tilbringe livet mitt som overvektig jeg.

Jeg hadde ingen tro på lavkarbo heller men ble dratt med av et par venninner. Det var det beste som har skjedd meg. Ikke bare forsvant kiloene men jeg fikk mye mer energi. Jeg er aldri sliten etter jobb lenger selv om jeg løper rundt etter smårollinger dagen lang.

Dette er kostholdet for meg. Jeg lever middels lavkarbo. Spiser godt og variert med mye kjøtt, fisk og grønnsaker. Spiser litt brød og pasta av og til men holder meg til grovt brød og fullkornspasta. Og ja jeg skeier ut litt innimellom, men det er jo heller ikke det man spiser en gang i ny og ne som er problemet.

Tror det er på tide å se at ikke alle er like. Det er en del av oss som rett og slett ikke tåler "raske karbohydrater". Dermed er ikke poteter, brød, ris og pasta sunt for oss selv om det fungerer fint for andre. Man må med andre ord selv finne ut hvor mye karbohydrater man tåler for å ha en normal kropp og et godt liv

til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat