|
Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!
Og du har jo vært knallflink med bare fire dager igjen i fase 1!! Bra! Jeg antar at det er ganske mange som hopper av lenge før det! 
Suppen?
4 kræsja hvitløksbåter, 2 store finhakka røde chili, med frø, 1 god cm revet ingefær, stekes sammen med 1 kyllingfilet skåret i biter, ha i tre-fire champignonger skåret i biter, ha i litt vann, en hønsebuljongterning (eller hjemmelaget kraft allerhelst) 1 boks bambusskudd, 1 boks kokosmelk (som ikke er tillatt på ED, men har lite karber så jeg tok sjansen). Lar det stå og surre litt til jeg er sulten nok, og har i to-tre finhakka vårløk, en tomat delt i fire, og en grønn paprika like før servering. Egentlig skulle jeg hatt i masse koriander, men den jeg fant var produsert i Israel, så da droppa jeg den! Litt prinsipper må man ha Suppen varmer langt ned i lilletåen, og er bare ja-mat, kanskje bortsett fra kokosmelken... Går sikkert an å bruke mindre enn en boks?
Tidligere brukte jeg allslags hvitløk, chili etc som du kan kjøpe på glass, men alle disse inneholder sukker Så det har jeg droppa. Har også droppa curry pastaer, av samme grunn. Når jeg gidder, river jeg ingefær og klemmer det flatt i en pose og har i fryseren, så er det bare å brekke av en bit når jeg trenger... Men lenge siden jeg var flink husmor! 
Takk for skrøyd Dilly
|