Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-07, 11:00   #30
Manina
Utforsker

Manina sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 59
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Den beste boken jeg har lest

Den beste boka jeg har lest, varierer litt. Men en av de aller beste, er i hvert fall:
"En passende ung mann" av Vikram Seth. Underholdende og lærerik bok om en familie og andre bekjente rundt omkring i India og det som nå er Pakistan/Bangladesh. Fra midten av forrige århundre.
En gedigen roman i to bind, men den ga meg en veldig leselyst igjen for noen år siden, da jeg hadde hatt fullstendig lesetørke i en lang periode.

Har også lest "Balansekunst" av Mistry... men den var litt ekkel i blant. Veldig sterk i hvert fall!

Syntes "Skilpaddemåne" av Alice Hoffman var bra, og "Beatles" av Lars Saabye Christensen. Likte ikke "Halvbroren". Men det er så mange bøker, og det er vanskelig å velge. Mahguib Mahfouz' triologi om Kairo, f.eks.