Vis enkelt innlegg
Gammel 26-11-07, 09:48   #28
Linnmk
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østfold
Alder: 48
Linnmk er på en erverdig vei

Sv: Den beste boken jeg har lest

Tror min favoritt er serien "jordens barn" av Jean M. ett eller annet...
Hulebjørnens Klan og Hestenes Dal liker jeg best. Mamuttjegerene og Steppevandring er de to neste og så er det en siste som heter noe med "Hjem...." ett eller annet. Elsker de bøkene og elsker Ayla (hovedpersonen)

Isfolket er også bra, men vil ikke si det samme om alle margit sandemo sine serier...selv om Heksemesteren også ligger høyt på min liste.

Ellers leser jeg bare krim, og da helst Dean Coontz. Hans krim går alltid litt over i det uvanlige og overnaturlige eller utenomjodiske. Lee Child skriver helt rå krim om en eks militærpoliti. KONGE BRA!! Og Iris Johansen skriver bl.a. om en dame som jobber med å rekonstruere hodeskaller, mens hun også er på leting etter sin egen bortførte datter...

Men likevel, den boken som har festet seg best er en bok jeg leste for minst 10-12 år siden (den ble lest da jeg ennå gikk på skolen mener jeg) Det er en slags dagbok fra en ung jente som både gikk på narkotika og hadde spiseforstyrrelse. Foreldrene har publisert datterens dagboknotater etter hennes død. Mange av notatene er udaterte og litt rotete da de er skrevet på div. papirlapper o.l. som datteren hadde funnet mens hun bodde her og der eller på gata. Det starter altså som en helt vanlig dagbok men ender helt tragisk. På slutten mener jeg foreldrene selv hadde en liten avsluttende historie om hvordan hun døde/ble funnet.

Klarer ikke å huske verken tittel eller "forfatter" så dersom noen vet hvilken bok jeg snakker om så hadde jeg blitt sååååå glad for å få vite det

Linnmk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse...nybegynner!! Svar med sitat