Dere går på ketolyse kuren og snakker om Induksjon ? Blir litt forvirra nå jeg..... Men om dere mener Atkins Induksjon - så er hva som står i boka (og på sidene her) det riktige. I Atkins sin tid var det IKKE tillatt med barer på Induksjon. Det står klart og tydelig i reglene for induksjon "står det ikke på lista - ikke spis/drikk det". Om noen kan finne "barer" på lista vil jeg gjerne vite hvor det står Om Atkins Nutritionals (som Atkins enke solge hele selskapet til) har funnet ut at det er greitt fordi de kan tjene mer penger, velger JEG iallefall å følge Dr. Atkins sne egne direktiver, - og det betyr "cut the frankenfoods" - dvs. kutt ut ferdigvarene - iallefall under induksjon. Erfaring viser også at kroppen reagerer på ferskoster (cc) (det skal derfor ikke spises før steg 2 på vedvarende stigen) og fløte (anbefales kun i små mengder) og at disse produktene kan hemme vekttapet. Det ser ut til at de fleste tolererer syrnede produkter bedre enn ikke syrnede, så rømme og creme fraiche er OK. Men om der MÅ ha CC er det jo ingen som hindrer dere i å spise det ! Og Splenda er lov !