Vis enkelt innlegg
Gammel 25-11-07, 14:22   #13
BiB
Seniormedlem

BiB sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 59
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Søtt er roten til alt vondt - var det for meg ihvertfall...

Opprinnelig lagt inn av Eva, her.

... Tror det er godt på sikt å venne seg av med å kose seg med søtt, og kanskje bare venne seg til å gjøre helt, helt andre ting. Det kan være å gå en liten tur, spille et spill på PC-en, kose seg med et håndarbeide, kose seg med vibratoren, lese en god bok, se noe godt på tv. Mange andre ting man kan "trøste" seg med, hvis følelser som kjedsomhet, ensomhet, angt eller stress er dominerende....

!!!
Så bra at du ikke fikk slikt sug på den desserten du lagde!

Opprinnelig lagt inn av 0,1 tonn, her.

....Tror at mange overvektige kan sammenligne problemene sine med rusmisbruk (til en viss grad hvertfall).
En overvektig, sukkerspisende person som kanskje har både diabetes, høyt blodtrykk og andre livsstilssykdommer, kan ha minst like store problemer med å få livet sitt på rett kjøl som en narkoman. ...

Signeres! Sjøl uten diabetes og høyt blodtrykk sleit jeg fælt de 2 første mnd med skikkelig abstinens! Skulle ønske både leger og allmenheten kunne se det som deg! Jeg ser på mit forhold til sukke rsom alkoholikerens forhold til alkohol, og det har jeg gjort i nærmere 1 år nå.

Opprinnelig lagt inn av Eva, her.

....Tror at ved enhver avhengighet må man gå inn å se på årsaken, det følelsesmessige for å bli kvitt misbruket. ...

Det er så sant, så sant!

BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat