Vis enkelt innlegg
Gammel 23-11-07, 13:46   #7
Eva
Seniormedlem

Eva sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 67
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Søtt er roten til alt vondt - var det for meg ihvertfall...

Hei alle.

Så enige vi er! Ja sukker/søtt medføre egentlig ikke noe godt, bare problemer. Tror det er viktig å se på avhengighetsfaktorien i sukkertypen. Sådant søtt som er i frukt blir man ikke avhengig av, men det jo ikke noe vi kan spise akkurat nå uansett.

Noe helt annet jeg tror man bør se på er den følelsesmessige side av saken. Fyser man på et eller annet kan det være greit å spørre seg selv hvilken følelse som dominerer. Er det kjedsomhet, angst, usikkerhet eller ensomhet... Dette er lett å si, men hadde sikkert vært gavnlig en gang i blandt. Se på dyrene. De trøstespiser aldri - ikke dem i naturen ihvertfall. Tror mange husdyr (hunder og katter) er avhengige av sukker fordi de er tilvent det.

Når jeg spiser helt "rent", altså ikke noe som helst som minner om sukker, har jeg det som dere mye bedre som du SusieBlues, og savner ingenting. Tror jeg skal finne meg en dessert til juleaften uten noen form for søtning i. Noen forslag??

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat