|
Sv: Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer virdere? Torkil?
Jeg kjenner meg SÅ igjen i historien din... Og jeg må bare si at du har min fulle medfølelse!! Gallesteinssmerter er noe av det desidert jævligste jeg har opplevd, og det går ut over ALT!!
Dersom du absolutt IKKE vil operere, noe jeg synes du bør (du får et nytt liv etterpå) bør du iallefall få medikamenter som hjelper deg. Paracet og Paralgin er sukkertøy ved slike anfall.... Hør med legen om du kan få Confortid. Dette var det eneste som hjalp meg, og jeg prøvde det meste. Confortid får gallegangen til å slappe av og utvide seg, slik at steinen slipper igjennom.
Men jeg vil påstå at det beste for deg helt klart er operasjon. Det er jo en fare for at en fremtidig stein kommer til å være så stor at den ikke klarer å passere, noe som er en farlig situasjon... Og som da fører til akutt operasjon.
Når det gjelder kostholdet ditt, bør du egentlig bare spise det du selv føler går bra å spise. Når du får anfall etter 2 kyllingvinger, sier det meg at det kanskje ikke hjelper deg å kutte ut fettet. Jeg hadde det òg slik rett før jeg ble operert: Jeg kunne få anfall av et glass vann... Men dette må du føle deg frem på selv.
Ønsker deg masse lykke til, og håper inderlig du får mot til å gjennomføre en operasjon.
Stor 
|