Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-07, 08:57   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer virdere? Torkil?

[quote=megselv;367023]Ja
Noen fikk kanskje med seg forrige innlegg hvor jeg skrev om galleproblemer?

Sitat:

Da jeg startet på kuren hadde jeg to dager de første ukene med moderate smerter som gikk over kjapt. Før jeg begynte på kuren var jeg på sykehuset og fikk staket ut en stein og tømte blæren for eventuelt flere steiner.

Jeg trodde ikke det var mulig å tømme blæren for steiner uten å operere den bort. Men det er mulig det har komme noe metoder siden jeg hadde mien problemer med det samme. Tror ikke de har tømt blæren din, for da hadde du ikke hatt smerter nå. Disse steinene tar årevis på å dannes, ikke 4 uker ! Og har du spist Ketolyse i 4 uker uten problem tror jeg heller ikke at det er Ketolysemat som er det største problemet ditt.

Om du har skikkelige gallesten smerter hjelper det ikke med hverken Parcet eller Paralgin Forte. Du trenger smertestillende som går direkte på problemet, og det er muskelavslappende. Dvs. stikkpiller med enten Voltaren eller Confortid 50-100 mg. ELLER morfinsprøyte. Jeg har ikke vært borti "mofinpiller" - men om du har slike og har fått det for steiner bør du absolutt ta dem.Smertene går ikke over av seg selv når du har gallestein - de kan forsvinne, men så kommer de tilbake bare verre og verre ! De har du sikkert merket, at anfallene varer lengre og gjør mer vondt gang for gang.

Å spise løk var nok ingen genistrek. Men det står ikke noen steder at di blir bedre av å spise sukker, hvitt mel, poteter, ris og pasta - så det kan du trygt ligge unna. Du behøver ikke pøse på med fett, men prøv å spise rent og lett fordøyelig. Dvs. f.eks. forvellede kokte grønnsaker isteden for rå. Ligg unna krydret mat og evt. mat du vet du har spist 7-9 timer før siste anfall. Tomat er det også mange som reagerer på - og sjokolade og kunstig søtstoff.

Jøje dette ble langt!

Sitat:

Sykehusskrekk som jeg har vil jeg nødig inn på sykehuset før blæren skal fjernes-noe jeg ikke skjønner hvorfor de ikke gjorde med engang

Det skjønner ikke jeg heller. Og med den typen anfall du har går det jo stekrt utover livskvaliteten. Det eneste som hjelper er å mase. Fortell legen din og evt. sykehuset hvordan du har det. Som du sier, med 2 barn alene er det ikke holdbart:

Sitat:

Klarer jo ikke ta vare på de når jeg har smerter og når smertene gir seg er kroppen helt kjørt, vanskelig å beskrive, men når jeg har de vanlige anfallene som vare 1 t med oppkast, besvimer, slenger meg hit og dit på gulvet- sovner jeg på sekundet smertene forsvinner om det er i gangen, på gulvet i mitt eget spy, omtrent naken på verandaen, ja nesten litt morsomt så sant jeg ikke er alene. Men jeg kan bli så varm og utenfor at jeg bare MÅ ut og da har jeg som regel kledd av meg ganske så bra og typen har måttet hentet meg på de merkeligste steder etter anfall og jeg har sovnet.

Fortell legen din dette, væt så snill, for dette er ILLE. Ingen skal ha det slik ! Og det er heller ikke normalt. Smertene blir mindre og du vil sannsynligvis ikke få krampene pg kasteopp/besvime om du tar skikkelg medisin. NOE må du iallefall gjøre. Dette går ut over DIN livskvalitet - for ikke å snakke om hvordan det må skremme ungene dine å se mamman sin slik !

GÅ TIL LEGEN MED EN GANG !!!

Jeg føler virkelig med deg, har vært der du er og har full forståelse.
God bedring !