Opprinnelig lagt inn av Ulex
Hei Marianne
Har du prøvd den varianten der du ligger flatt på ryggen med hendene under nakken, løfter beina til 90 grader og så spenner magemusklene og løfter rumpa så høyt du kan? Puh!
NÅ har jeg prøvd det! Det var tungt, men først og fremst litt vanskelig. Følte ikke jeg kom veldig høyt, men det er vel heller ikke meningen. Dessuten leer beina på seg under hver utført øvelse. Jeg kjente det veldig godt, men vinglet litt. Jeg skal gjøre det flere ganger, til jeg får øvelsen skikkelig til MED kontroll. Tar denne øvelsen på nederste del av magen, mens vanlige lave sit-ups tar i hovedsak på øvre magemuskler? Jeg tar sit-ups hvor korsryggen ligger nede hele tiden, altså ikke helt opp. Jeg har sett det er delte meninger om hva som er riktig...
Og fulle sit ups - altså hvor man setter seg helt opp, tar disse øvre + litt mer av nedre del? Er det da riktig å ta alle disse tre + sideveis sit-ups?
For de "vanlige" situpsene, så blir de jo tyngre å gjøre hvis du holder noe tungt inn mot brystet mens du gjør dem. Trebinds-utgaven av Ringenes Herre, kanskje? En av toåringene i nabolaget? Fjorårets selvangivelse? 
Ulex
marianne