Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-07, 12:30   #318
BiB
Seniormedlem

BiB sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 59
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av cyanid, her.

...Jeg skal ned 35-40 kilo, og har bestemt meg for å prøve meg med en South Beach Fase 2 tilnærming, da det anbefalte lavkalori opplegget rett og slett ikke gir store effekten (3.5 kilo siden jeg sluttet på medisiner i februar er ikke stort å skryte av). Jeg får oppfølgeing av lege og ernæringskonsulent som fullt ut støtter (og anbefaler) lavkarbo tilnærming.

Mine største utfordringer blir:
1. Fungere i hverdagen uten medisinering for min bipolaritet, spesielt med tanke på jobben. Dette krever struktur og trygghet, og er knallhard jobbing. Men heller ekstra jobbing enn å pumpe kroppen full av kjemiske stoffer som gjør meg flat i følelseslivet og feit
2. Få full kontroll over bulimien. Her er jeg på virkelig god vei, og det blir sjeldnere og sjeldnere for hver fråtseperiode
3. Holde fokus og være tålmodig! Vekttapet mitt går tregt og det kommer det mest sannsynlig å gjøre hele veien nedover. Dette er et langtidsprosjekt som skal gå over 2-3 år, og resultatet skal være varig

Har lest litt rundt på forumet her inne de siste 2 dagene, og det er veldig motiverende å se så mange som har lyktes og som er på god vei til å lykkes. Så tusen takk for motivasjon

Hei, velkommen til oss og takk for at du presenterer deg her, så vi får vite om deg!!

Du har jammen tatt solid grep om situasjonen din og jeg er så glad for at du får støtte på lavkarbotilnærmingen. Jeg har prøvd det mesta ellers, men dette er første gang jeg lykkes! Også jeg har et langtids- og livstidsperspektiv på dette, noe annet nytter ikke.

Jeg ønsker deg lykke til og anbefaler deg å lage journal, uten den hadde ikke jeg fiksa dette i alle fall! Velkommen på besøk i journalen

BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat