Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye
Hei,
Finfin tråd. Får vel gi en liten presentasjon her.
Min overvekt har kommet av en blanding av for mye og feil mat tidligere, og alt for lite mat de siste par årene (den berømmelige spareblussen), medisinering for bipolaritet (manisk depressiv), samt bulimi. Heldigvis har jeg trent mye i 3-4 år allerede. Tør ikke tenke på hvor stor jeg hadde vært hvis jeg ikke hadde gjort det ...
Jeg skal ned 35-40 kilo, og har bestemt meg for å prøve meg med en South Beach Fase 2 tilnærming, da det anbefalte lavkalori opplegget rett og slett ikke gir store effekten (3.5 kilo siden jeg sluttet på medisiner i februar er ikke stort å skryte av). Jeg får oppfølgeing av lege og ernæringskonsulent som fullt ut støtter (og anbefaler) lavkarbo tilnærming.
Mine største utfordringer blir:
1. Fungere i hverdagen uten medisinering for min bipolaritet, spesielt med tanke på jobben. Dette krever struktur og trygghet, og er knallhard jobbing. Men heller ekstra jobbing enn å pumpe kroppen full av kjemiske stoffer som gjør meg flat i følelseslivet og feit 
2. Få full kontroll over bulimien. Her er jeg på virkelig god vei, og det blir sjeldnere og sjeldnere for hver fråtseperiode
3. Holde fokus og være tålmodig! Vekttapet mitt går tregt og det kommer det mest sannsynlig å gjøre hele veien nedover. Dette er et langtidsprosjekt som skal gå over 2-3 år, og resultatet skal være varig 
Har lest litt rundt på forumet her inne de siste 2 dagene, og det er veldig motiverende å se så mange som har lyktes og som er på god vei til å lykkes. Så tusen takk for motivasjon 
|