|
Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye
Kjære Emy 
Det e rikke greit nå man slites mellom ulike råd og synspunkter, i tillegg til at man har erfaringe rmed seg selv og egen kropp. Jeg kan ikke gi råd, men bare si hva som fungerer for meg:
Null brød og brøderstatning
Mye proteiner og fett
Lite karber, og da bare fra egg, salat, agurk, paprika, brokkoli og løk (bare litt)
SMØR ok, men ingen andre meieriprodukter.
Ikke søtstoff.
Koffeinfri kaffe, grønn te, Farris, vann som drikke
Jeg skifta fra Atkins til ketolysekuren, og det ble min "redning" selv mye grønnsaker gir meg søtsug og skjelvinger, men alt fettet på ketolysekuren gjør meg god og mett.
Limer inn noe om slankepiller her:
"Det samlede vægttab med receptpligtig slankemedicin
ligger dog i gennemsnit nede på omkring 2-5 kg over 1-2
år. Vel at mærke, hvis man samtidig holder en kaloriefattig
diæt og evt. også dyrker motion."
og spesielt om Reductil:
.....
"Sibutramin (virkestoffet i Reductil)
Sibutramin bliver optaget i kroppen og virker i hjernen. Her nedsætter den appetitten via en række aminosyrer. Det ekstra vægttab ved sibutramin er i gennemsnit 2,7-4,4 kg efter et år i forhold til snydemedicin. Sibutramin kan desuden give en bedre balance mellem fedtstofferne (fx kolesterol) i blodet, og evt. også en lille fordel ved behandling af overvægtige med type 2-diabetes.
Desværre har sibutramin også bivirkninger. De mest almindelige er:
Mundtørhed
Forstoppelse
Søvnbesvær.
Men der har også været fokuseret på sibutramins tendens til at øge hjertefrekvensen og blodtrykket. 10-15 mg sibutramin øger hjertefrekvensen med 4-6 slag/min. og øger blodtrykket med 2-4 mmHg (mm kviksølv). Denne bivirkning på blodtrykket kan muligvis modvirke nogle af de gode effekter af vægttabet. Bivirkningerne betyder, at lægen bør følge puls og blodtryk jævnligt (hver anden uge) i de første 3 måneder af behandlingen. Behandlingen med sibutramin bør stoppe, hvis blodtrykket stiger mere end 10 mmHg, hvis pulsen stiger med mere end 10 slag/min. Dosis er en tablet på 10 mg eller evt. 15 mg – dagligt."
og lykke til!

|