|
Sv: Hva er DIN STORE MOTIVASJON?
Min motivasjon ligger i en enorm helsegevinst! Har insulinresistens og mangler tyroxin. Sliter derfor med vekt og helse - noe jeg er så møkkalei at jeg er nødt til å prøve å endre trenden. Trening og vanlig slanking med kalorier får vektpila til å peke motsatte veien av dit jeg vil gå. Nå har jeg bare holdt på en veldig kort stund, men allerede gått ned over 1.5 kg! Det er mer vektnedgang enn jeg har klart på mange år - uansett kostomlegging og trening!
Jeg gleder meg til å kunne kle meg i de klærne som fortsatt henger i skapet og som jeg for noen år siden elsket! Min supre svarte jakke med brokade-vev! Håper jeg skal kunne ha den på meg på en nyttårsfest i slutten av januar! For ikke å snakke om jakken jeg fikk på jobben! - Den fantes ikke i større utgave enn str.44, noe som ble for lite til meg! Jeg drømmer om at den skal passe til våren når varmen i solen kommer tilbake og kveldene blir lysere!
Jeg gleder meg til at yndlingsbuksene mine skal holde mer enn i noen mnd før de blir så tynnslitte mellom lårene at jeg ikke tør å bruke dem mer!
Jeg gleder meg til jeg kan gå opp en trapp uten å være helt pumpa etterpå og svette som en sil!
Jeg gleder meg til å melde meg på volleyballlaget på jobben, og vite at
jeg holder ut et helt sett!
Jeg gleder meg til å kjenne at valkene forsvinner!
Jeg gleder meg til å føle meg vel og til å være stolt av kroppen min - til å klare å rette opp ryggen og skyte frem brystkassa med stolthet!
Jeg gleder meg til å komme til legen og se at blodprøvene har blitt mye bedre!
Jeg gleder meg til å kunne gå på langtur uten å bli dødssliten!
Jeg gleder meg til å få mer energi og til å klare å la være å sovne på sofaen så ofte som jeg gjør!
Jeg har langt igjen - men for første gang på 7 år har vekten gått nedover istedet for oppover!
1.5 kg down - 38.5 to go!
.....og jeg gleder meg til å se hver enkelt kg forsvinne!
|