Vis enkelt innlegg
Gammel 18-11-07, 17:18   #6
Valeriana
Medlem

Valeriana sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan gjør dere det i jula?

I jula kommer jeg til å prøve og spise som jeg gjør ellers i året. Selve julemiddagen er ikke noe problem, jeg kan stort sett spise som de andre bortsett fra potetene. Men det er verre med dessert, kaker og andre søtsaker. Jeg pleier gjerne å lage noen gode fromasjer med bær som erstatning for kaker, disse er populære hos resten av familien også. Jeg har blant annet ei søster som har slitt med candida, og selv om hun ikke har vektproblemer må hun være forsiktig med sukker.

Det største problemet for meg med julematen er riskrem og tomtebrygg, begge deler har sterke tradisjoner i julefeiringa hos Mor og Far. Vi har alltid pleid å spise riskrem 1. juledag, og tomtebrygget hører med både til middag og kaffemåltid. Tidligere har jeg unnet meg en liten smak av begge deler, men i år har jeg lyst til å lage en alternativ riskrem med cottage cheese og rød saus av fun-light saft. Jeg kommer nok til å smake litt på tomtebrygget, men vil prøve å begrense det kun til julaften

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat