Vis enkelt innlegg
Gammel 12-11-07, 22:52   #49
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Grønne prikker

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

... men jeg kan fortsatt ikke finne info om hvor mange poeng man skal få i form av grønne prikker minus røde prikker... fra de andre forumbrukerne før man har opptjent seg en ny grønn kloss/prikk og en ny datagenerert tekst under de grønne.

Noen ganger kan det dessverre være litt vanskelig å forklare presis hva man søker svar på, enten det er skriftlig eller muntlig, og noen ganger må man bare akseptere at man ikke finner svar.

fra Dilly

Bare legger til litt info til deg jeg da.

Når man har skrevet 25 innlegg i forumet, så har man tjent seg opp 1 ryktepoeng. Når en da gir en tilbakemelding (rød eller grønn prikk) så gir eller tar man 1 poeng til/ fra den personen. (om en gir en tilbakemelding (rød/grønn prikk) før man har skrivd 25 innlegg, så kommer meldingen opp med blå/grå farge, og teller ikke på brukerens poeng.)

Hvor mange poeng man gir kommer an på hvor mange innlegg en har i forumet, og hvor mange tilbakemeldinger (røde/ grønne prikker) en har fått.

Husker ikke helt hvordan grensene går, men har fulgt med på mine poeng og synes å huske at man får
2 grønne klosser ved 100 poeng,
3 ved 200 poeng
4 ved 300 poeng
5 ved 400 poeng
6 ved 500 poeng (nå skifter de farge til lysegrønne)
7 ved 700 poeng
8 ved 900 poeng
9 ved 1100 poeng
10 ved 1300 poeng

(Og flere en 10 klosser har jeg ikke fått )

Jeg har ikke fulgt med på de datagenererte tekstene.

Dette står i faq'en på et annet forum, av samme type som lavkarbo.no, kanskje bedre forklart enn hva jeg klarte.

Sitat:

For å gi ryktepoeng trykker du på den lille hvite vektskålen ved brukernes innlegg. For å sjekke hvor mange ryktepoeng du har mottatt, kan du gå inn på kontrollpanelet ditt. Der vil poengene stå oppført nederst på siden, sammen med avsender og en eventuell kommentar.
For å se hvilke brukere som har mest/minst prikker går man inn på "medlemslisten" og trykker "rykte" øverst. Listen vil da sorteres etter rykte.
En grå prikk betyr at du har mottatt en rød eller grønn prikk fra en bruker som ikke har skrevet over 50 innlegg i forumet. Disse er ikke poenggivende.
En rød prikk teller halvparten av det du gir i + poeng.

NB: Her på forumet er det 25 innlegg, ikke 50, jeg er dessuten ikke sikker på om en rød prikk teller halvparten av det du gir i + poeng.

Har du blitt litt mer klokere nå da?

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat