Vis enkelt innlegg
Gammel 12-11-07, 12:54   #1
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 55
Bea har en fantastisk aura rundt segBea har en fantastisk aura rundt seg

Ja, nå lurer jeg virkelig ...

Tror jeg gjør noe veldig galt med dietten min. Eller så har kroppen min rablet helt av her
Etter å ha mistet 35 kilo med ketolyse, ble jeg gravid i fjor, og fikk ei lita jente i april i år. Jeg spiste ganske lavkarbo i svangerskapet, men skeiet ut når jeg følte for det. La på meg 12 kilo underveis. Noe som er mye bedre enn tidligere
Første dag etter fødselen var jeg tilbake på min gamle diett, som jeg hadde gått ned mange kilo med før jeg ble gravid. Så skjer det utrolige, jeg går opp i vekt!
Nå veier jeg faktisk 8 kilo mer enn etter fødselen, og ligger å vipper på 100 tallet!!!!! Det var virkelig ikke planen, nei! Hadde gleda meg sånn til å sette igang igjen jeg. (Jeg reagerer ganske kraftig på mye karbohydrater, derfor var det deilig å kjenne seg bra).
Det som gjør saken enda mer mystisk er at kolesterolet mitt går opp!
Det økte før jeg ble gravid, men legen sa ikke noe da. Men hadde time hos legen for en stund siden, og da kunne han fortelle at det har gått opp enda mer enn forrige gang. Aner ikke noe tall her, men han mener ganske bestemt at jeg må endre kosthold.

Uansett. At jeg greier å legge på meg 8 kilo med det kostholdet jeg har er ganske utrolig. Det eneste som er forandret siden sist er aktivitetsnivået. Har ikke greid å være like flink til å gå turer denne gang, på grunn av svimmelhet og blodtrykksplager. Det er kanskje der problemet ligger......?

Fordi jeg har matintoleranse, har jeg en lang liste med nei mat. Menyen min er derfor enkel.
Det går i rent kjøtt og kylling. Salater og grønnsaker. Spiser 3 fiberrik om dagen. Ellers har jeg mange små "måltider". Har jeg lyst på noe snacks kan jeg gomle i meg en halv kinakål jeg altså men jeg skal da vel ikke greie å legge på meg av det?

Må skynde meg å legge til at jeg spiser sjeldent nøtter, bare litt hvitost innimellom, og er forsiktig med kunstige søtstoff som i cola light og sukkerfrie sjoklader.

Håper noen har noen tips! Er litt forundret kan man si

Bea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat