Vis enkelt innlegg
Gammel 12-11-07, 00:07   #58
megselv
Medlem

megselv sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 40
megselv er ny på veien

Sv: Tror jeg har gitt meg jeg...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hva med å snu alt på hodet?? Hva er det sønnen din spiser?? Kanskje DU kan ha en lavkarbovri på det han spiser?? Guttungen min spiser heller ikke noe særlig. Men det er fordi han har ADHD og går på medisin. Og da er han meget sjelden sulten...

Så, for å få ham til å spise noe i det hele tatt må jeg lage mat som han KANSKJE kunne bli fristet av. Det går mye i nudler og da lager jeg wok i tillegg. Blir det kjøttboller kjøper jeg dem som er laget av kylling for de har mindre karber. Vil han ha suppe lager vi lavkarbo tomatsuppe. Når det er pizza bruker jeg det samme fyllet som ham oppå ei lavkarbolefse.

Jeg jeg prøver å si er: kom med noen matvarer guttungen din spiser så kanskje vi her kan komme med tips til lavkarbovrier/tillegg slik at du slipper unna med en middag hver dag.

Nå er han inne i en periode hvor han omtrent ikke spiser overhodet. Men sånn ellers så spiser han helst fiskepinner, fiskegrateng, risensgrynsgrøt, pommes frites og tja kommer ikke på særlig mer i farten, jo han har perioder hvor pytt i panne er godt, også elsker han grønnsakssuppe med pølse Veldig ofte blir det til at han spiser brødskive, hvertfall nå som han har totaltnekt går det i brødskiver og hauger av yoghurter. Og det er absolutt ikke sikkert at jeg håndterer denne stuasjonen riktig, er ikke det minste sikker, men litt næring er bedre enn ingenting derfor orker jeg ikke stresse med at han skal smake på alt mulig, hvertfall ikke når spesialisten sier at det er vondt for han å spise det skulle vært rart om han ikke hadde det. Etter at han har vært på en antibiotikakur kan jeg godt si at han burde ta en liten bit og se om han liker det uten at det blir mye trass og gråt, men når vi gjorde dette før vi fikk vite situasjonen så ble det ofte bare tull med maten og dte føltes ikke riktig, samtidig som alle snakket om trass og at han ikke burde få viljen sin osv. Så der er jeg veldig glad jeg fulgte min magefølelse og aldri presset i han mat.

Han spiser også mye babygrøt nå som lillesøster har begynt med grøt og smørgrøt spiser vi ofte sammen

Og det er ikke det at jeg må lage 2 middager, for jeg har vel stort sett måtte lagd litt forskjellig liksom, men nå krever min mat mer tid og vi spiser så veldig forskjellig hele tiden.

Nei uff, vet liksom ikke jeg. Har bestemt meg for at dette med mat ikke skal være stress mer før operasjonen er over, men etter at jeg begynte på ketolyse føler jeg det er mer stress enn noen gang.