Vis enkelt innlegg
Gammel 11-11-07, 09:54   #34
Nett
Seniormedlem

Nett sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Tror jeg har gitt meg jeg...

Ketolyse er nok en kur som ikke passer for alle - sånn som alle andre kurer. Noen orker ikke tanken på å spise så mye fett, andre klarer ikke å få i seg så mye fett, vi er forsjellige alle sammen.

Jeg skjønner godt at folk har lyst til å gi opp når vekttapet stopper helt opp. Det er ikke greit å stå stille i flere uker i starten av en kur når man legger ned masse energi i å være flink - og særlig ikke når man leser om så mange som raser ned her inne. Det har ikke noe med misunnelse og gjøre, men man forventer nok at man selv skal klare dette også - på lik linje med andre som klarer det så fint. Dette er noe jeg har opplevd mange ganger, så jeg kjenner meg så godt igjenn, man blir så frustrert og "lei seg". Det er jo helt naturlig at de første 2-4 kg renner av, for det er jo bare vann - det er først etter dette at fettet forbrennes og man virkelig mister vekt.

Selv har jeg andre dagen på ketolyse nå etter et laaangt opphold på grunn av at jeg ikke gikk ned i vekt. Jeg har lavt stoffskifte, og det siste året har jeg vært gjennom en runde med bytting av med. så kroppen har nok heller ikke vært klar før nå. MEN jeg vet at det funker - for 2 år siden gikk jeg ned 10 kg med Atkins (ikke så langt unna Ketolyse) har gått opp noen kg. igjenn men de skal jeg prøve å få av nå.

Eneste rådet jeg kan gi er at det kan være lurt å justere maten litt.Bak et brød som du kan variere med (kan anbefale Lolypop sitt) og vær flink til å variere maten. Jeg måtte kutte helt ut fløte, samt være forsiktig med meieriprodukter. Nå steker jeg i meierismør også går det endel olivenolje på salaten (har funnet en olje som ikke smaker så utpreget oliven, det er perfekt som dressing sammen med litt deilig urtekrydder) for å få i meg nok fett. Ellers pleier jeg å lage opp store porsjoner med middag sånn at jeg alltid har ferdig mat i fryser'n.

Lykke til