Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-07, 22:49   #51
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Hvorfor trenger jeg å legge inn flere linker om at forskerne er uenig i at Atkins er farlig eller ikke. Se denne da?

Claude Marcus, professor ved Karolinska universitetssjukhuset Huddinge, sier også at slankemetoder som Atkinsdietten og GI-måling er usunne

Jeg tror denne herremannen kan mer om kosthold enn alle oss tilsammen.

Det der var ikke et argument, det var en påstand. Problemet er ikke at en ikke har nok kunnskap Robert, problemet er hva en gjør med kunnskapen, hvilke spørsmål en stiller er avhengig av svaret en får.

Klart det er skadelig å spise mye fett. Det finnes masse forskning som dokumenterer dette, og det er ikke feil. Men det er ikke skadelig å spise fett dersom en ikke spiser sukker, det er det andre som har kommet frem til gjennom å stille andre spørsmål. Det er sukkeret som gir stive årevegger og kolesterol, - ikke egg. Osv.

Bare se på feks diabetesbehandling i dag. Man kan fortsette å spise det som gjorde en syk, og ta insunlin (medisineres), noe som er nedbrytende på sikt, og så er det noen som mener man kan regulere gjennom kosten, og leve fint uten sukker, og uten overvekten man får av insulin osv. Det er til og med blitt dannet et nytt diabetesforbund pga dette. Det er snakk om et valg man tar.

Sånn er det med Cambridge og Lavkarbo også. Jeg tviler ikke på at Cambridge er virksomt dersom man gjør det under rette forutsetninger (og også sikkert helst på mennesker som ikke enda har har ødelagt forbrenningen osv), det er nok sikkert bra dokumentert. Men jeg på min side vil heller spise ren mat, holde blodsukkeret mitt stabilt, samt at den kroppskunnskap jeg har forteller meg at det må være sunnere av mange grunner, men også av den enkle grunn at jeg leste en plass (lærebok) at det er vanlig med et vekttap på 25% muskler ved en slankekur. Dette får man ikke ved lavkarbo fordi man tilfører kroppen alt den trenger.
Av og til er ikke dokumentert virkning godt nok. Noen ganger vil vi ha beste og sunneste løsning også.

Sist redigert av Summer : 09-11-07 kl 23:00.
Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat