Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-07, 22:14   #40
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Hei du!

Enkelte forskere mener at dietten ikke bare gjør folk sjuke. Men de hevder at dietten kan være dødelig. (Er du sånn ekspert at du kan motsi dem). Det tviler jeg på. Saken er at når du får så mye fett i deg spiser du mindre. Derfor går mange ned i vekt. Det som er forvirrende er at man har ennå ikke klart å dokumentere at Atkinsdietten er helseskadelig. Det er problemet...

Slike påstander har gang på gang blitt tilbakevist av eksperter med adskillig større ekspertise enn de "forskere" som uten dokumentasjon har hevdet at dietten "kan være dødelig". Grunnen til at de ikke har klart å dokumentere noe er at det ikke finnes noen bevis. De største og mest respekterte legevitenkap publikasjoner har alle skrevet om at Atkins hadde rett hele tiden....

Atkins Center i USA behandlet i løpet av tiden Atkins levd
e over 70.000 pasienter, mange med overvekt og diabetes. Millioner av mennesker over hele verden lever etter prinsipper han skrev om i sine bøker.

Over 40 kontrollerte studier har vist at et kosthold med lite karbohydrat (og mere fett/proteiner) virker mer slankende enn kosthold med mye brød og poteter, samtidig som det motvirker diabetes, hjerte- og karsykdom, mange autoimmunsykdommer og kreft. Et lavkarbokosthold gir større vektnedgang og bedre blodfettverdier enn et kosthold med mye karbohydrater fra sukker, mel og poteter. Ti tusenvis av positive pasienterfaringer er dokumentert av leger som Wolfgang Lutz, Richard Mackarness, Blake Donaldson og Jan Kwasniewski.

Med så mange pasienter/så stort pasient/bruker grunnlag finner jeg det noe underlig at ingen har klart å fremskaffe beviser på hvor skadelig/dødelig denne dietten liksom skal være ?

Med Kimmer/Kimkins tok det ikke et år engang år før resultatene av hennes lavkalori, lavfett, lavkarbo diett på www.kimkins.com ble avslørt som århundrets store diettbløff, og det verste som skjedde der var at folk mistet hår og tenner. Det begynte med et par misfornøyde brukere. Om man følger med på amerikanske nyheter ser man hvor stor plass dette har fått. Om Atkins hadde vært så skadelig og ikke misnt dødelig, ville det ikke vært naturlig at det var blitt iallefall EN sak av det ? I saksøkerens paradis USA ?

Hvor er de syke og hvor er de døde som har blitt syke eller dødd fordu de har gått på Atkins ? Dette faller på sin egen urimelighet

Jeg vet ikke hvor du har denne infoen din i fra. Men uten dokumentasjon blir det litt vanskelig å forholde seg til slike påstander.
Det finnes imidlertid masse dokumentasjon for det motsatte. Og jeg velger derfor å ikke diskutere dette ytterligere.