Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-07, 20:14   #7
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Syk (diare) av protein/fett-mat? (Torkil?)

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Cøliaki som blir aktivert når du kutter ut hvetemel låter jo rart...det er jo nettopp hvete og gluten du reagerer på da..
jeg tror fettet har skylden...ialf hos meg..jeg er desuten lacktoseintollerant, men har grei kontroll på det.
Noen reagerer m diare på mye kunstig søtstoff...kanske kan du prøve å ta vekk en og en ting av det du spiser...se om noe hjelper

Ja, kan godt være fett her også, det får jeg se nå som jeg begynner på Eurodietten, for der er det ikke mye fett. Det blir spennende.

Jeg har fått beskjed om å kutte ut melkeprodukter og savner ost og rømme. Erstatninger med soya og ris, havre mv. er ikke det samme nei. Men selv om jeg kuttet ut melka så sliter jeg fortsatt med diare. Ellers har jeg jo ikke kuttet ut hvetemelet ennå, så dette kan fortsatt være mistenkt.. nå slutter jeg jo med det også for en stund. Det kan godt være at jeg reagerer på det. Og søtstoff ja, det er ikke noe stort problem da jeg ikke liker brus.
De fleste tilfellene med cøliaki blir visst oppdaget hos voksne mellom 30 og 60 år...
Nei da, jeg tar det helt med ro og stoler på at legen finner ut av det, var bare litt spent på hva slags teorier eller råd som ville komme frem her sånn.. Hva med gallesykdommer? Med tanke på fett altså?

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat